Toerisme in Doetinchem

CU_SGP_Logo
Door CU SGP Doetinchem op donderdag 12 augustus 2021

Toerisme in Doetinchem

De vrijetijdseconomie is een belangrijke sector in Doetinchem en de hele Achterhoek. In de hele regio tellen we 3,3 miljoen overnachtingen per jaar. Dat is een stijging van minimaal tien procent vergeleken met 2017. En dan hebben we het nog niet over het Van der Valk-hotel dat wordt gebouwd aan de Europaweg, met 102 kamers. Er is nog ruimte genoeg voor groei.

We zijn hard bezig met het uitbouwen van recreatie en toerisme in Doetinchem.
We bouwen de VVV in het Borghuis en het Stadsmuseum om tot Inspiratiecentrum. Geen plek meer waar je folders uitgereikt krijgt, maar een digitaal knooppunt waar je met een druk op de knop kan zien waar iets te doen is in de regio. Kasteel Slangenburg, een absolute hotspot, krijgt een bezoekerscentrum. Waar je, digitaal of op papier, inzicht krijgt in de openingstijden en activiteiten in alle Achterhoekse kastelen.

We hebben zoveel te bieden aan toeristen en recreanten. De Kruisberg, de Wehlse Broeklanden, de omgeving van Het Onland in Gaanderen, natuurgebied De Zumpe. Vergeet niet het grote aanbod aan evenementen in Doetinchem. Mensen zoeken vooral ook rust in de Achterhoek, die moeten we blijven bieden. Maar ze willen ook graag vermaakt worden, een lekker hapje eten op een gezellig terras. We hebben het allemaal in huis!

We investeren veel geld en inspanningen in het betrekken van de Oude IJssel bij de binnenstad Wandel- en mountainbikeroutes, het aanbod groeit maar door.Met de Oude IJssel hebben we echt goud in huis. We maken prachtige landschapstuinen langs de oevers, met topontwerpers als Piet Oudolf en Nico Wissing. Natuurlijk kost dat geld, maar we hebben het er graag voor over. Omdat we ervan overtuigd zijn dat we er allemaal van profiteren.